Pazarlamada Farklı Olma Cesareti

differentPotansiyel ve mevcut müşterilerinizi daha fazla etkilemek ister misiniz? O zaman farklı olmak için cesaret gösterme zamanı. Son 5 yıl içerisinde pazarlama departmanlarımız giderek daha rahat davranmaya başladılar. Yeni projeler, fikirler ve pazarlama planları geliştirmek yerine bir başkasının fikrini alıp, üzerinde ufak tefek değişiklikler yapıp kendi fikrimiz gibi sunuyorduk.

Ürünleriniz ya da hizmetleriniz hakkında konuşulmasını mı sağlamak istiyorsunuz? Rakiplerinizden farkınızın ne olduğunu tüketiciler tarafından görülmesini mi istiyorsunuz? Eğer cevabınız evetse sadece biraz cesaret gerek.

Beyin fırtınasına zaman ayırın ve firmanızın pazarlama mesajını kesinleştirecek yeni fikirler üretin. Diğer firmaların ne yaptığına bakmayı bırakın. Yaratıcı fikirlerinizi diğerleri ile kıyaslamayın.

Başka bir şirketin taktik ve stratejilerini basitçe benimsemenin yeterli olmadığını öğrenme zamanı. Araştırmalarınızı rakip firmalara göre yapmak tabii ki önemli. Fakat potansiyel ve mevcut müşterilerinizin ihtiyaçlarını dinlemek çok daha önemlidir. Gerçek şu ki çoğu pazarlama firması dinlemeyi bırakmıştır. Pazarımıza özen göstermemek, dikkat etmemek ne zamandan beri doğru oldu?  Hızlıca üretilmiş, ani bir fikir ve kampanya istiyoruz. Etkili olmak için gerekli zamanı harcamayı bıraktık.

Farklı olma cesaretini göstermek illa ki çok zor değil, hatta genellikle temele geri dönmek kadar basit. Bunu 4 kolay adımda yapabilirsiniz. Başlamak için aşağıdaki maddeleri takip edin.

  • Ürününüzü/hizmetinizi tanımlayın.
  • Ürününüz/ hizmetiniz hangi ihtiyacı karşılıyor belirleyin.
  • Potansiyel ve mevcut müşterilerinizin ürününüz/ hizmetiniz hakkında beğendikleri ve beğenmedikleri yönleri, bu yönleri nasıl geliştirebileceğinizi anketlerle ve onları dinleyerek öğrenin. Sizi nasıl bulduklarını ve sizi seçme nedenlerini sorun.
  • Yukarıdaki 3 adımdan edindiğiniz bilgilerle 6 aylık pazarlama planı oluşturun.  Bknz: Pazarlama Planı Nasıl Yapılır: bit.ly/185qosQ

Çok fazla pazarlama profesyoneli işinde söndüğü ve ana konularından uzaklaştığında diğerlerinin yaptıklarından başlamayı daha “kolay” bir yol olarak tercih ediyor. Bu kolay ama etkili bir yol değil. Pazarlama kampanyalarını tekrar gözden geçirip, temel prensiplerini uygulayarak ama farklı olma cesaretini gösteren profesyoneller hem markalarını hem kişisel kariyerlerini ileriye götürmeyi başarmışlardır.



Yorum yap