Pazarlama Yöntemleri

pazarlama-yontemleri

 

Pazarlamada farklı yöntemler vardır. Bunlar; reklam, doğrudan pazarlama, ilişki pazarlaması,  halkla ilişkiler ve konumlandırma. Hangi metodun sizin için uygun olacağını bulmak için bunları birer birer inceleyelim.

 

 

 

1-   Reklam

Reklam ve pazarlama arasındaki fark nedir?

Reklam pazarlamada nasıl başarılı bir metod olabilir?

Reklam: İkna edici bir mesajın belli bir sponsor tarafından bedeli ödenerek, kişisel olmayan genel duyurusudur; bir firmanın ürünlerinin var olan veya potansiyel müşterilere kişisel olmayan sunumu veya tanıtımıdır.

Pazarlama: Ürünlerin takasında ya da transferinde ortak avantajlar için alıcı ve satıcıları bir araya getirme amacıyla pek çok iş faaliyetinin sistematik planlanması, uygulanması ve kontrolüdür.

Her iki tanımı okuduktan sonra; insanların bunları tek bir şeymiş gibi düşünmeleri noktasındaki kafa karışıklığını anlamak kolay olacaktır, o zaman bu anlayışı biraz kıralım.

Reklam, pazarlama sürecinin bileşenlerinden biridir. İşinizle, ürününüzle veya sunduğunuz hizmetlerle ilgili mesajın dile getirilmesidir. Reklam mecralarının seçimi, frekans vb. stratejileri geliştirme sürecini ile reklamın gazeteler, doğrudan postalama, billboard, televizyon, radyo ve internet gibi mecralarda yayınlanmasını kapsar.  Reklam, pazarlama planlarının en büyük harcamasıdır, onu halkla ilişkiler takip eder ve sonra piyasa araştırması gelir.

Reklam ve pazarlamayı ayırt etmenin en iyi yolu, pazarlamayı bir pasta olarak düşünmektir. Bu pastanın dilimlerini reklam, piyasa araştırması, medya planlama, halkla ilişkiler, fiyatlandırma, dağıtım, müşteri desteği, satış stratejisi ve topluluk katılımı oluşturur. Reklam stratejide sadece bir dilime karşılık gelmektedir. Bu öğelerin hepsi bağımsız çalışabildiği gibi daha büyük bir hedef için birlikte de çalışmalıdır.  Pazarlama, zaman alan bir süreçtir ve bir pazarlama planının etkin olması için, saatlerce araştırma gerekir. Pazarlamayı bir organizasyonun şirket ve tüketici arasında alışveriş olmasını kolaylaştırmak için yaptığı her şey olarak düşünebiliriz.

 

2-   Doğrudan Pazarlama

Veri tabanlı pazarlama veya doğrudan posta gönderimi; doğrudan pazarlama ancak doğru yapılırsa büyük önem taşır. Bu, basitçe bir mektup karalamak üzerine bir adres yazmak ve postaya atmak gibi değildir tabii ki.

Doğrudan postalarınızın etkili olması için altın kurallar bulunmaktadır. Bu, başarılı olmak için daha fazla para harcamanız gerektiği anlamına gelmez. Dahası, şimdikinden daha az para bile harcayabilirsiniz ya da en azından daha stratejik olarak harcamanızı yaparsınız. İşte bunun yolu:

Bay Doğru’ya Posta göndermek: Doğrudan posta ve önemsiz posta (junk mail) arasında basit fakat çok belirgin bir fark bulunmaktadır. Önemsiz posta, istenmeyen postadır. Doğrudan posta, doğru kişiye giden postadır ve istenmektedir. Doğrudan postanızın başarılı olmasında en önemli unsur, posta atacak doğru kişiyi bulmaktır. Bunun için veri tabanınızın güncel olması gerekmektedir. Bilgilerinizin güncel olup olmadığını kontrol etmek için telefon araması yapmak zahmete değer.

Mektubunuzu Süsleyin: Mektubu kime göndereceğinizi bulduğunuz anda, diğer adımınız, maksimum etkiyi yaratacak mektubun yazılmasıdır.  Mektubunuzu birebir diyalog şeklinde yazın. Potansiyel müşterinizin anlayacağı bir dil kullanın. Paragraflarınızı az ve öz tutun – yedi satırdan fazla olmamasına dikkat edin. Mektubunuzu belli alt başlıklara bölün.

Müşterinizin sağlayacağı faydaları anlatın:  Mektubunuz müşterinizein sağlayacağı faydaları kolayca anlaşılır bir şekilde sıralayın. Ürün ya da hizmetinizin özelliklerini değil faydalarını anlatın. Özellikler, faydaların sahip olduğu etkiye sahip değildir. Mektubunuzda teklifinizden en az üç kez bahsedin: başlıkta, ilk iki paragrafta ve tekrar son paragrafta. Ayrıca daha fazla bilgi almak nereye başvuracakları konusunda detaylı bilgi verin. Amacınız, alıcıların mektubunuza derhal pozitif bir yanıt vermesi olmalıdır.

Etkileyin: Postanız, diğer postalardan ayrılmalı. Sizin postanız, potansiyel müşterinin masasına konan sıradan bir doğrudan posta olmayacaktır. Onların dikkatini çekmek için yapacağınız her şey, onların ilgisini çekecektir ve en iyisi, onları zarfı açmaya zorlayacaktır.



Bir yanıt to “Pazarlama Yöntemleri”

  1. Hosting diyor ki:

    Cunku pazarlama tekniklerinin icerisinde hedef kitlenin ne istedigini bilmek cok onemlidir. Remarketing tags may not be associated with personally identifiable information or placed on pages related to sensitive categories.

Yorum yap