Pazarlama Yöntemleri (Devam) – Pazarlamada Basılı Malzemeler

Pazarlama, müşteri kazanmak ve kazanılan müşteriyi tutmak için yapılan çok yönlü faaliyetler bütünüdür. Günümüzde internet pazarlamacılığı en yaygın kullanılan satış ve pazarlama yöntemlerinden biridir. Ancak bu yöntemin etkili olabilmesi için diğer pazarlama araçları ile birlikte kullanılması gerekmektedir. Ayrıca önemli bir hizmet ya da pahalı bir ürünü bilinmeyen online bir satıcıdan alma konusunda oldukça dikkatli binlerce potansiyel müşteri bulunmaktadır. Online şirketlerin bile başarılı olmak için, müşterilerine ve potansiyel müşterilerine vermek üzere broşür veya başka türlü basılı malzemelere sahip olmasının gerekliliğinin sebeplerinden biri budur. Online şirketler basılı tanıtım malzemelerine iki sebepten dolayı ihtiyaç duyar:

 

  1. Güvenilirlik: Kartvizit ve antetli kağıda bir miktar para verip kendine şirket demek kolay iştir. Fakat ciddi bir kuruluş olarak görünmek istiyorsanız, kaliteli, yaratıcı, yenilikçi basılı malzemelere ihtiyacınız vardır.
  2. Zaman kazandırıcılık: İnsanlar eve götürmek ve boş zamanlarında okumak için basılı materyal isterler. Evet, onları web sitenize yönlendirebilirsiniz fakat iyi tasarlanmış, kaliteli bir broşür, kişisel bir dokunuş katar. Potansiyel müşterinize ürün veya hizmetin onlar için neler yapabileceğini ve neden onu satın almaları gerektiğini söyler. Broşürler diğer reklamcılık, doğrudan mail, online promosyonları da destekler ve distribütörler tarafından da satış aracı olarak kullanılabilir. Kısacası iyi tasarlanmış, farklı, kaliteli bir broşür sattırır.

 

Online veya offline her türlü pazarlama çalışmalarınızı destekleyecek ve satışlarınızı arttıracak basılı malzemeler, broşürler için 12 ipucu:

 

  • Okuyucunun ne istediğini bilmek
    Broşürünüzü ya da kitapçığınızı okuyucunun bakış açısına uygun olarak hazırlamalısınız. Bu bilginin doğru sıralamada okuyucunun karşısına çıkması anlamına gelmektedir. Okuyucunun ne bilmek istediğini analiz ederek başlayın. Bunu yapmanın kolay bir yolu da okuyucunun sorularının hangi sırayı takip ettiğini değerlendirmektir. Örneğin, Botox ve anti aging (yaşlanma karşıtı) tedavi hizmetleri sunan tıbbi bir spa (kaplıca) tesisine sahip olduğunuzu düşünün. Okuyucularınızı danışma ve/veya tedavi planı için randevu almaya teşvik etmek istiyorsunuz. Şimdi işinizin doğası gereği randevu almayı düşünmeden önce okuyucularınızın cevaplanmasını beklediği birçok sorusu olacaktır. Broşürünüz okuyucuların düşünce sıralamasını takip eden mantıksal bir sıralamada sorulara cevap verebilmelidir. Belirtmek istediğiniz noktaları organize etmenin iyi bir yolu da müşterilerinizin merak edebileceğini düşündüğünüz sorulara ve uygun cevaplara broşürünüzde yer vermektir.

 

  • Okuyucunuzu içine bakmaya motive etmek
    Okuyucunuzun göreceği ilk sayfa ön kapaktır. Hizmetlerinizi teknik jargon kullanarak tanıtma yanlışından kaçının. Okuyucunun broşürü almasını ve açmasını motive edecek yararları veya zihin çelen ifadeleri düşünün. Okuyucuya broşürün içinde onun ilgisini çekecek bir şey olduğunu söyleyen çarpıcı bir ifade, açık davet, özel indirim ya da satışla ilgili ön bilgilendirme gibi şeyler ekleyiniz. Ön tarafa sadece şirketinizin logosunu ya da ürün ismini koymaya kalkışmayın. İşe yaramayacaktır.

 

  •  İçerik sayfası oluşturmak
    Çok sayfalı broşürlerde içerik listesi faydalıdır. Listenizi koyu renkte yapınız ve diğer metinden ayırınız. Broşürü okutmak için içerik kısmını kullanınız. “Giriş” ya da Model No gibi kafa karıştırıcı kelimeler kullanmayınız. En önemli satış noktanızı belirleyiniz ve başlıkta onu kullanınız.

 

  • Ürünü tanıtmak
    Ürününüzü tanıtmaya yardımcı olmak için ürün özellikleriyle ilgili bir liste hazırlayın (ürününüzle ilgili gerçek bilgiler) ve her özellikten sonra “bu şu anlama gelmektedir” sözcüklerini ekleyiniz. Örneğin, “kek orijinal tariften yapılmıştır; bu da tadının daha iyi olduğu anlamına gelir.” Veya “Arabanın motoru 300 beygir gücüne sahiptir; bu da daha hızlı gideceği anlamına gelir.” Unutmayın ürününüzün alıcısıyla kullanıcısı her zama aynı kişi değildir bu nedenle her özellik birden fazla yarar sağlıyor olmalıdır.

 

  • Broşürün saklanmasını sağlamak
    Broşürünüzün formatının kullanışlı, saklanmaya uygun olması ve içeriğinde faydalı bilgilerin yer alması okuyucunun onu okumak için saklamasını, ondan bahsetmesini ya da diğer insanlara da vermesini sağlayacaktır. Eğer boya satıyorsanız renk şemalarını gösteren ipuçları, boyamanın nasıl yapıldığı ile ilgili bilgiler verebilirsiniz, avantajlardan bahsedebilirsiniz. Eğer cilt bakım ürünleri satıyorsanız sivilcelerle, kuru ciltle, ince çizgilerle ve kırışıklıklarla nasıl mücadele edilebileceği hakkında bilgiler verebilirsiniz.

 

  • Farklı, yaratıcı, yenilikçi formatlar kullanmak
    Kim broşürün sadece A4 kağıdına basılabileceğini söylemiş ki? Sandviç satıyorsanız sandviç şeklinde bir broşür tasarlayabilirsiniz. Futbol maçına sezon biletleri mi satacaksınız? Futbol topu şeklinde tasarlayın. Broşürünüzü tasarlarken hayal gücünüzü kullanmak ortalama sonuçlardan daha iyisini elde etmenizi sağlayacaktır. Müşterilerinizi şaşırtan, eğlendiren, alışılmışın dışında farklı formatlar kullanın. Tek kısıtlama, hayal gücünüz ve tabii ki bütçeniz.

 

  • Kişiselleştirmek
    Geniş bir dinleyici kitlesine hitap eden tecrübeli bir konuşmacı bir yüz seçer ve o yüze konuşur. Bir kişiyle yapılan bu bağlantı konuşmacının yüzlerden oluşan bir kitleye hitap etmesindense, daha kişisel bir konuşma yapmasını sağlar. Aynı şekilde broşürünüzün metinleri oluşturulurken bu teknik kullanılmalıdır ve hayali tek bir kişi üzerine yoğunlaşılmalıdır. Neden? Çünkü “ sadece seninle konuşuyorum” stili yanıt verilme ihtimalini arttıracaktır.

 

  • Sıcak bir dil kullanmak
    Broşürünüzün soğuk, mesafeli görünmesine izin vermeyiniz. Okuyucunun hislerinizi paylaşmasına izin veriniz. Odun sobasıyla ilgili bir broşürün odun sobasının nasıl çalıştığıyla ilgili ayrıntılı bilgi içermesine gerek yoktur. Okuyucunuza yağmurlu kış akşamlarından ve karlı öğleden sonralardan bahsedin. Sözcüklerinizin okuyucuya bu sobayı aldığında nasıl sıcak ve rahat hissedeceğini anlatmasını sağlayın.

 

  • Hızlı satış yapmak
    Herkesin bir ürün ya da servisin her yönüyle ilgili olarak bilgilendirilmek istemeyeceğini unutmayın. Ya da ürünün imalat detaylarını herkesin bilmek istemeyeceğini hatırlayın. Herhangi bir fayda sağlamayacak şeyleri onlara söyleyerek vakit kaybetmeyin.

 

  • Okuyucuların ihtiyaçlarından bahsetmek
    Kendi ilgi alanlarınızın sizi alıp götürmesine izin vermeyin. Okuyucuyla ürünle ilgili konuşun, kendinizden bahsetmeyin. İşte bir sigorta şirketinin broşüründen birkaç giriş kelimesi: “Sigorta karmaşık bir iştir. Şirketimiz 1975’te ihtiyaçlarına uyan sigortayı bulma sürecindeki müşterilerimize yardım etmek için kurulmuştur. Son 20 yılda değişik alanlarda çok farklı müşteri profiline sigorta satmaktayız. Şirketimizin ünü sektörde eşsizdir…” Esneme… Yazılı iç bayıcı. Bunun yerine şirketin problemleri nasıl çözdüğünden bahsedilse çok daha ilgi çekici olabilirdi.

 

  • Yönerge vermek
    Her broşür okuyucunun sayfaları kolayca gezinmesini ve istediğini bulmasını sağlayacak şekilde organize edilmelidir. Broşürde açık işaretler veya başlıklar bulunmasını ve her birisinin “Hey, buna dikkat edin!” demesini sağlayın.

 

  • Geri dönüş almak
    Broşürünüzü ne şekilde organize ederseniz edin broşürünüzün tek amacı vardır; “Geri dönüş almak”. Okuyucunuzun 800lü numara, sipariş kartı ya da başka yollarla size yanıt vermesini istiyorsanız bu bilgiler broşürünüzün sonunda yer almalıdır. Aslında broşürün satış gücünün artması için her sayfada tavsiyeniz ve yanıt mekanizmanız bulunmalıdır.

 



Yorum yap