Çözüm Konumlandırma ile Etkili Pazarlama

Toplumumuz reklam ve pazarlama mesajları ile adeta bombardımana tutuluyor. Pazarlama çıkışınızı nasıl yaparsınız ve hedef kitlenizde nasıl etkili olursunuz? Cevabı çok basit: dinlemesi için müşterinizin zamanını alın ve mesajınızı kendisine iletin.

Herhangi bir sorun için çözüm satmanın daha yararlı veya onun yerine geçebilecek bir özellik satmaktan daha kolay olduğunu unutmayın. Potansiyel müşterilerinizi karşılaştığı sorunlar nelerdir? Bunu bulmanın en iyi yolu ağ oluşturmak için biraz zaman harcamak ve potansiyel müşterilerinizle irtibata geçip Pazar araştırması yapmaktır. İhtiyaçlarının neler olduğunu onlara soru sorarak ve cevaplarını dinleyerek, ihtiyaçları, sorunları hakkında aklınıza notlar alarak geçireceğiniz zamanla bulun.

Ürününüz veya hizmetinizin çözebileceği bir sorun olduğunu gördüğünüzde bu sorun üzerine çalışmalar yapın ve bu soruna çözüm sunması için pazarlama şeklinizi yeniden konumlandırın. Bunu yaptığınızda pazarlama ve satışın çok daha kolay hale geldiğini fark edeceksiniz.

Bunun işe yarayacağından emin değil misiniz? Bir kaç dakika ayırın ve pazarda popüler olan ürün ve hizmetleri düşünün. Bu ürünler genellikle sigarayı bırakmanıza, kilo vermenize, saçlarınızın uzamasına ve kırışıklıkların yok olmasına yardımcı olan ürünler. Bu ürünler neden satışlarda en yüksek seviyeye ulaşıyor? Cevabı çok basit; olumsuz bir durum veya bir sorun için çözüm sunuyorlar.

Ürününüz veya hizmetinizin çözdüğü sorunu belirlendikten sonra sıra pazarlama malzemenizi hazırlamak için çalışmaya gelir. Pazarlama planınızı hazırlarken sorun ve çözümden söz etmeyi unutmayın. Bu pazarlama çabalarınızın yanlış yöne kaymasını önleyecektir. Araştırma yapmak, sorun belirlemek ve sorunu tartışmak ve çözümü konumlandırmak için daha fazla zaman harcamak isteyeceksiniz.

Pazarlama çabalarınızı etkin kılmanızın anahtarı sorun için çözüm satmanızdır, özellikleri veya iyi yanlarını satmak değildir.



Yorum yap